A mozgás élet-Admin
A mozgás élet-Elérhetőség-Kapcsolat-E-mail
A mozgás élet-Ajánld az oldalt-Programok-Amit a Bükkről tudni érdemes
A mozgás élet-Főoldal-Kezdőoldal-Home-Fedezd fel a természet szépségeit-Bükk hegység
A mozgás élet-Oldalterkep
A mozgás élet-Ünnepnapok-Nevezetes napok-Kultúrtörténeti programok
A mozgás élet-Olvasókuckó-Versek-Regények-Mondák-Kultúrtörténet-Turistaság
A mozgás élet-Eger-kultúrtörténet-Bükk hegység-kirándulás-túrázás-természetjárás-utazás
A mozgás élet-Gyermekvédelem
Gárdonyi Géza szobra
Déli várfal
A mozgás élet-Eger-Fazola Henrik- Címeres kapu-Kultúrtörténet
Eger Szépasszony-völgy-A mozgás élet-Kirándulás-Szállás-Természetjárás-Kultúrtörténet
Kultúrtörténet - Főiskola
Kultúrtörténet - Könyvtár
A mozgás élet-Kerékpár Kresz-Városi biciklizés-Természetjárás-Túrázás A mozgás élet-szállás-kulcsosház A mozgás élet-Fedezd fel a Nemzeti Parkokokat Magyarországon A mozgás élet-Erdei Kisvasutak

A mozgás élet! Fedezd fel a természet szépségeit!
Utazás, aktív pihenés, kirándulás, szállás, túrázás, egyéb kultúrtörténeti programok!

HUSZTI SÁNDOR EMLÉKÉRE
1973 - Esküvő - Huszti Sándor -  Bartha Katalin Mellette fia Huszti Péter
Huszti Sanyi - Bartha Kata                     Utolsó nagy családi, baráti együttlét
Becsüld meg a galambokat! - Fohász

Dideregve, éhesen    Udvarodba tévedtem,

Már régóta keresem,
Otthonom nem lelem
A KISNAGYEMBER
Nehéz úgy visszaidézni a közös emlékeket, hogy azok megtörténtekor még nem tudhattam, hogy később még annak jelentősége lesz valamikor!
Megpróbáltam sorba rakni a történeteket, de ez nem mindig sikerült, hiszen az idő könyörtelenül múlik és az én emlékezetem is kopik, épp ezért szeretném még  időben megidézni illetve megörökíteni ennek a nagyszerű SPORTBARÁTNAK az emlékét.

Természetesen ha valakinek van hozzáfűznivalója vagy tud valamit érdekeset róla nyugodtan írja le, egészítsen ki, mert Sanyi amilyen nyüzsgő, örökmozgó és vibráló ember volt én csak egy morzsáját tudom megosztani Önökkel annak a hatalmas aktivitásnak ami ebben a kisemberben lakozott!
Pörgessük vissza az idő kerekét 1980 nyarára, mikor Eger főterén sétálva betértem egy gyors étterembe, ahol a főnök egy akkora adagot tett elém, hogy alig bírtam megenni! Azt mondta, hogy egy nagyembernek nagyadag kell! Isteni volt a sertéspörkölt tarhonyával!
A főnök egy  kis fekete emberke volt, akiről még nem tudhattam, hogy évek múlva nagy barátom lesz! Ez volt az első találkozásunk amit még számtalan követett!

A 90-es évek elején kialakult egy ragyogó baráti társaság a kövesdi Z-03, Gál Ottó, Murányi Márton, Gáspár József és Gáspár István, a füzesabonyi V-2, Nagy Ferenc, Kaló Sándor, Bocsi Imre és Országh István, továbbá a V-35 egri Ötvös Imre, Vígh Zoltán, Krizsai József és HUSZTI SÁNDOR között!
Ez a baráti kör mindhárom egyesület díjkiosztóján részt vett éveken keresztül, remek hangulatot teremtve főleg az egrieknek köszönhetően. Sanyi nem mulatozott, de kitűnő előadó képességével nagy hallgatóságot vonzott mindig maga köré. Óriási lexikális tudással rendelkezett, anekdotáival, egyedi humorával, versenyzési elméleteivel, külföldi látogatásainak elmesélésével órákig letudta kötni a népes hallgatóságát! Persze nem mindenben értettünk vele egyet, így heves viták alakultak ki közöttünk, amiknek soha nem lett lezárva és a legközelebbi találkozáskor újra kezdtük az egészet. Ez volt az özvegységre átallás hőskora!
Volt téma bőven, emlékszem mikor a sokat emlegetett kazánházban hosszú estéken át vitatkoztunk nyolcan-tízen a hogyan mikéntről, Sanyi az íróasztalon ülve szórta az érveit, elméleteit! Ezeket a díjkiosztókat, kiállításokat, baráti összejöveteleket és azokat a kazánházi estéket nem lehet és nem is szabad elfelejteni! Sajnos ezek az összejövetelek Murányi Márton halálával ritkulni kezdtek, majd meg is szűntek! Változtak az idők változtak az emberek! 1995. 02. 26-án volt egy furcsa röp. csoport gyűlésünk Füzesabonyban, ahol az nem jelent meg aki összehívta! Ültünk, mint a kisközség, tanácstalanul, veszélyben forgott az nyári röptetés!
Ekkor Huszti Sanyi felajánlotta, hogy saját pénzén vesz egy kocsit, amit majd utólag kifizetünk! A saját felépítményét a kerületnek átadja, továbbá ebben a szezonban elszállítja a galambokat jobb körülményeket biztosítva nekik mint eddig volt!
Ígéretét betartotta és ezzel megmentett bennünket! Ezzel lehetővé vált a MÁTRA kerület megalakulása és versenyezhettünk! Ilyen ember volt! Sokat köszönhetünk neked Sanyikám! Több nyelven beszélt így a rengeteg külföldi útja során sok barátot szerzett, járt számtalan hírességnél, köztük Desmeth Matthijsnál is akivel napi kapcsolata volt. Meghívta egyszer Egerbe, amit el is fogadott, minket, kövesdieket is hívott a vacsorára, de munkahelyi elfoglaltságom miatt én nem tudtam elmenni és ezért a többiek sem mentek! Ezt utána nagyon megbántuk, mert egy legendával találkozhattunk volna, ráadásul az Ő galambjait tenyésztjük! Emlékszem egyszer hazafelé autóztunk Miskolcról, mikor vita keveredett Gál Ottó és Sanyi között, hogy a  Matyi hím anyja testvére vagy féltestvére a Bulténak?Sanyi ott azonnal felhívta Rogers D Matthijst és megkérdezte! Döbbenet volt a kocsiban! Ez úgy tizenöt éve lehetett!

Szervezett Egerbe egy olyan kerületi díjkiosztót, hogy több mint kétszázan voltunk neves hazai és külföldi vendégekkel, akik csakis a Rá való tekintettel fogadták el a meghívást! Azóta sem volt és ezután sem lesz ilyen többet!

Eredményei nem tükrözték az állománya értékét (kapott is ezért tőlünk rendesen), de aki Tőle kapott galambot az nem bánta meg! Egyszer én is hoztam tíz fiatalt, amiből egy D.M. származású tojó költötte éltem legeredményesebb galambját, az 529 kék hímet, ami néhány tized ponttal esett ki az Olimpiai csapatból! Köszönöm még egyszer Barátom! Sanyi legnagyobb eredménye 2005-ben Nagy Ferivel közösen megnyert Rövidtávú Bajnokság volt! Nagyon büszke volt rá, tele tervekkel, elgondolásokkal, reményekkel!

De az amúgy sem acélos szervezete nem így gondolta és fizikai állapota hamarosan rosszabbodni kezdett! A vizsgálati eredmények egyre riasztóbbak lettek! Ez a KISEMBER hihetetlen erővel küzdött és harcolt a betegséggel, de az könyörtelen volt és végül legyőzte! Családja, orvosai mindent megpróbáltak, ami emberileg lehetséges volt, de hiába! Utolsó találkozásunk az egri kórház Bel. Osztályán történt, mikor meglátogattam már nem kért ebédet, azt mondta a nővérnek, hogy tegnap nagyon jóllakott!
Kaló Sanyival voltak egy szobában, még utoljára egy jó órát elgalambásztunk, tervezgettünk még jókat is nevettünk, mint régen a kazánházban vagy más beszélgetésekkor, de ez a nevetés már nem volt az igazi! Sanyi már többször elfordult, szeme bepárásodott! Tudtuk mire gondolhatott! Mindhárman szinte éreztük, hogy van még a szobában rajtunk kívül VALAKI, aki hamarosan közbelép és véget fog vetni a szenvedéseinek!
Isten áldjon mondta búcsúzóul, Téged is Sanyikám, válaszoltam!
Párnap múlva jött a hír, hogy bevégeztetett! Sanyi átadta lelkét a teremtőnek!
Temetésén csepergő esőben több százan búcsúztak Tőle meghatódva mikor Bárdos István szöv.elnök búcsúztatójában méltatta a postagalamb sporttért végzett felbecsülhetetlen érdemeit, munkásságát!
Fájdalommal a szívünkben, könnyel a szemünkben kísértük utolsó útjára a sírig!
Még sokáig emlékezni fogunk Rád te KISNAGYEMBER!

Lehet, hogy vannak akiknek unalmasak ezek a történetek, de számomra akkor is fontosak!

Szívből jövő sporttársi szeretettel: Gáspár István Mezőkövesd Z-03

Postagalambászat 26. Mátra Kerület Díjkiosztója Szentistvánon 2004
A Matyi kék hím története
A mozgás élet-Bükk hegység-Kirándulás-Természetjárás-Aktív pihenés-Kultúrtörténet
A mozgás élet-Aktív pihenés-Természetjárás-Kultúrtörténeti programok-Szállás
A mozgás élet-Gárdonyi Géza író - Eger - Kultúra
Szolgáltatónk - Domain - Webtárhely
A mozgás élet-In memoriam Wass Albert Erdélyi Magyar író
A mozgás élet-Bükk hegység-Fotogaléria
A mozgás élet - Erdei Múzeum
Természet
Tulipánok
Eger A mozgás élet - Fedezd fel a természet szépségeit! - Amit a Bükkről tudni érdemes.
Utazás, aktív pihenés, kirándulás, szállás, túrázás, túrafelszerelés, természetjárás, egyéb kultúrtörténeti programok.
Free blog counter

Submitexpress artList Hunweb Hun-Web Linkek Linkpark Magyar honlap WYW kereső WYW link Linkgyűjtemény és RSS gyűjtemény
websas.hu Buszbérlés Online gombahatározó DVD Top Toplista LINKTAR.HU mrmunkaruha Banner Top Topsites automatikus bannercsere program - Kontraszt Produkció linkcsere

Design: © - Szerkesztő: - 2005 - . - Minden jog fenntartva !